Betalings- en leveringsvoorwaarden Podotherapie Broekman


1. Toepasselijkheid
Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen patiënt en podotherapeut, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. Een exemplaar van deze voorwaarden wordt gratis verstrekt op uw verzoek. Op alle opdrachten/overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing. 

2. Betaling 
Podotherapie Broekman hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. U wordt zelf verantwoordelijk gehouden voor een tijdige betaling van de factuur. Een tijdige betaling voorkomt verhoging van uw factuur. Indien mogelijk dient de podotherapeut uw factuur in bij de ziektekostenverzekering. U kunt geen rechten ontlenen aan door ons verstrekte informatie voor wat betreft vergoedingen van uw zorgverzekering, voor actuele informatie over uw vergoedingen kunt contact op te nemen met uw zorgverzekering.

- Indien u in gebreke blijft wordt het recht behouden om incassomaatregelen te nemen. Hiervoor wordt een incassobureau en/of deurwaarderskantoor ingeschakeld. De kosten hiervan komen voor rekening van de patiënt.

 3. Annulering
Gemaakte afspraken, mondeling dan wel telefonisch of via de website, kunnen tot 24 uur van te voren geannuleerd of verzet worden.  Dit kan per telefoon, voicemail of per email. Bij te laat annuleren worden de kosten voor een verzuimde afspraak in rekening gebracht. 
Wanneer nodig plant de podotherapeut een controleafspraak in met u, indien u geen gebruik van wenst te maken van deze controleafspraak, wordt dit niet in mindering gebracht op de nota. Indien een controleafspraak te laat wordt afgezegd en opnieuw ingepland moet worden, worden hiervoor kosten berekend.

Door u geplaatste bestellingen (zolen) kunnen binnen 1 werkdag na de bestelling geannuleerd worden.  De podotherapeut begint meteen na uw bezoek met de voorbereidende werkzaamheden voor het vervaardigen en in productie nemen van uw zolen. Alle al uitgevoerde werkzaamheden zullen bij annulering in rekening worden gebracht.

 4. Restitutie
Om de kwaliteit en de service te waarborgen is de podotherapeut lid van de Nederlandse Vereniging van Podotherapeuten (NVvP) en staat als kwaliteitsgeregistreerde ingeschreven bij het Kwaliteitsregister Paramedici. De podotherapeut verplicht zich tot het handelen naar zijn beste kunnen. 
Podotherapeutische zolen, ortheses en nagelbeugels zijn een hulpmiddel, er kan derhalve geen garantie gegeven worden over het effect van de therapie. Eventuele klachten kunnen voorgelegd worden aan de behandelend podotherapeut.

Onvoldoende resultaat van de behandeling geeft geen recht op restitutie of vrijstelling van betaling.

5. Klachtenregeling 
Mochten er klachten zijn dienen deze allereerst met de behandelende podotherapeut te worden besproken en zal er een oplossing worden gezocht. In voorkomende gevallen kunnen klachten verder behandeld worden door het hiervoor bestemde Klachtenloket Paramedici via www.klachtenloketparamedici.nl. of telefonisch op 030 - 310 09 29. Aan het behandelen van uw klacht zijn voor u als 'klager' geen kosten verbonden.