Betalings- en leveringsvoorwaarden

Leverings- en betalingsvoorwaarden Podotherapie Broekman


1. Toepasselijkheid

- Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen patiënt en podotherapeut, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. Een exemplaar van deze voorwaarden wordt gratis verstrekt op uw verzoek. Op alle opdrachten/overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing. 

2. Betaling

- Alle diensten en leveringen worden direct aan de betreffende patiënt gefactureerd, tenzij dat van tevoren duidelijk anders afgesproken is (b.v. werkgever/verzorgers etc.)

- U wordt dan ook zelf verantwoordelijk gehouden voor een tijdige betaling van de factuur, bij voorkeur contant of met PIN direct bij ontvangst van de factuur.

- Bij eventuele betalingen via overschrijving wordt een betalingstermijn gehanteerd van 14 dagen. Indien u in gebreke blijft wordt het recht behouden om incassomaatregelen te nemen. Hiervoor wordt een incassobureau en/of deurwaarderskantoor ingeschakeld. De kosten hiervan komen voor rekening van de patiënt.

- U dient zelf zorg te dragen voor declaratie van de factuur bij uw zorgverzekering.

 3. Annulering

- Gemaakte afspraken, mondeling dan wel telefonisch, kunnen tot 24 uur van te voren geannuleerd of verzet worden. Bij te laat annuleren worden de kosten voor een verzuimde afspraak in rekening gebracht.

- Door u geplaatste bestellingen (zolen/ortheses etc.) kunnen binnen 1 werkdag na de bestelling geannuleerd worden. Na deze periode is het productieproces al in gang gezet en dient de patiënt alle gemaakte kosten te vergoeden.

 4. Restitutie

- De podotherapeut verplicht zich tot het handelen naar zijn beste kunnen. Podotherapeutische zolen of ortheses zijn een hulpmiddel, er kan derhalve geen garantie gegeven worden over het effect van de therapie. Eventuele klachten kunnen voorgelegd worden aan de behandelend podotherapeut.

Onvoldoende resultaat van de behandeling geeft geen recht op restitutie of vrijstelling van betaling.


Bij twijfel of onduidelijkheid over de vergoeding kunt u het beste even contact op nemen met uw zorgverzekeraar

 

5. Klachtenregeling en procedures


Als u tevreden bent over uw behandeling, hoor ik dat graag.

Ook als u klachten heeft over de behandeling of misschien tips heeft kunt u bij me terecht.


Heeft u een klacht over de zorgverlening, de bejegening of anderszins?


U kunt zowel mondeling als schriftelijk uw klacht kenbaar maken.

Mondeling kan dit telefonisch, schriftelijk kan dit per post, mail of digitaal via de website. 


Uw klacht bespreken met de podotherapeut


Het is aan te raden om uw klacht eerst te bespreken met uw podotherapeut. Als u dat moeilijk vindt, dan kunt u iemand uit uw omgeving vragen met u mee te gaan. Vindt u het moeilijk om rechtstreeks iemand te benaderen? Dan kunt u contact opnemen met Zorgbelang Nederland of telefonisch via 030 299 1970. In Nederland zijn regionale Zorgbelangorganisaties actief. Zij behartigen de belangen van zorgvragers in de regio en zetten zich in voor de kwaliteit van de zorg. Zij zijn met elkaar en met de landelijke patiëntenorganisaties verbonden via Zorgbelang Nederland. De medewerkers van Zorgbelang kunnen u onder meer helpen bij het voorbereiden van een gesprek met uw podotherapeut.


Uw klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van de betreffende podotherapiepraktijk:

In voorkomende gevallen kunnen klachten verder behandeld worden door het hiervoor bestemde Klachtenloket Paramedici via www.klachtenloketparamedici.nl. of telefonisch op 030 - 310 09 29. Aan het behandelen van uw klacht zijn voor u als 'klager' geen kosten verbonden.

 


Share by: